فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

دانشگاه های رایگان درنروژ

در دانشگاه های کشور نروژ هزینه تحصیل دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی  تقریبا رایگان میباشد و از دانشجویان برای تحصیل،  شهریه ای دریافت نمیگردد. البته هزینه های دانشگاه های نروژ در هرترم مبلغ ناچیزی در حدود 300تا 600کرون برای صدور کارت ازمون و تسهیلات ورزشی و بهداشتی که در اختیار دانشجو قرار میگیرد ، دریافت میکنند . به دلیل امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های نروژ دانشجویان بسیاری متقاضی تحصیل در دانشگا های این کشورمیباشند  و همچنین رقابت تنگاتنگی میان دانشجویان ایرانی برای تحصیل رایگان در دانشگا های نروژ وجود دارد.

هفت دانشگاه معتبر

کشور نروژ دارای 7 دانشگا ه معتبر میباشد که تحصیلات در اکثر آن ها رایگان میباشد. یکی از این دانشگا ها ، دانشگا ه اسلو نروژ است ، که قدیمی ترین دانشگاه نروژ میباشد . حدود 30000دانشجو در رشته های مختلف حقوق و فلسفه و در رشته های پزشکی و علوم انسانی در دانشکده های دانشگاه اسلو مشغول به تحصیل میباشند . مقطع کارشناسی این دانشگا ها به زبان نروژی  و مقطع ارشد و دکتری این دانشگا عموما به زبان انگلیسی میباشد . تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی رایگان میباشد.

دانشگاه های رشته های علوم انسانی

دانشگاه دیگر نروژ برای تحصیل رایگان دانشگاه برگن  نروژ میباشد. در حدود  14500دانشجو در رشته های مختلف علوم انسانی ، ریاضیات و علوم طبیعی ، روانشناسی و رشته های پزشکی در دانشکده های این دانشگا ه در مقاطع مختلف تحصیلی ، به تحصیل مشغولند. دانشگا ه دیگر نروژ که تحصیلات در آن رایگان است دانشگا ه فنی MTNU میباشد . این دانشگا ه دومین دانشگا ه بزرگ نروژ بعد از دانشگاه اسلو میباشد. . در حدود 20000دانشجو از کشورهای سراسر دنیا در دانشکده های این دانشگا ه در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه مشغول به تحصیل میباشند . البته در این دانشگا ه دانشکده های هنر ، پزشکی ، و علوم انسانی نیز وجود دارد. 

ازدیگر دانشگاه ها میتوان به دانشگا ه علوم زیستی نروژ ( umb )  و دانشگاه آگدر UIA) ) و دانشگا هاستونگر و دانشگا ه ترومسو نروژ برای تحصیل رایگان  نام برد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی