فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

رشته های پرطرفدار در نروژ

کشور نروژ یکی از کشورهایی است که درسالیان اخیر به دلیل دانشگاه های نروژ و شرایط تحصیل در نروژ و هزینه زندگی در نروژ در زمینه ی جذب دانشجوی خارجی  در رشته های مختلف علمی مسیر روبه پیشرفتی را طی کرده است . 

این کشور به دلیل دارا بودن منابع عظیم نفتی و گازی موجود در دریای شمال به عنوان صادر کننده ی بزرگ و به نام در این رابطه شناخته میشود. به همین دلیل در کنار سایر رشته های دانشگاهی ، رشته های مرتبط با حوزه ی کشف و استخراج نفت  در دانشگاه های این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان و مهندسان رشته ی نفت و گاز قرار گرفته است. به گونه ای که شاید بتوان گفت گرایش های تحصیلی مرتبط با حوزه ی نفت و گاز جزو رشته های پرطرفدار در نروژ شناخته شده و دارای تیم علمی قدرتمند در دانشگاه های این کشور هستند .

برخی از شاخه های جدا شده از دانش مرتبط با نفت و گاز، عبارتند از:

رشته ی بهره برداری از منابع نفتی:

این رشته مورد توجه بسیاری از شرکت های نفتی در دنیا قرار گرفته و نیز یکی از رشته های پرطرفدار نروژ در زمینه ی نفتی میباشد که در ارائه دادن آموزش های این رشته در دنیا سرامد است در این رشته افراد برای به اجرا دراوردن طرح هایی جهت روش های بهینه ی بهره برداری از منابع نفت و گاز آموزش میبینند.

رشته مهندسی مخازن نفتی:

این رشته در هر سه مقطع دانشگاهی برای دانشجویان ارائه میشود. تحصیل در نروژ در این رشته باعث میشود که مهارت های دانشجو در زمینه ی اجرایی کردن روش های بهینه ی تولید نفت و همچنین در زمینه های مطالعات و مدل سازی مخازن نفت و گاز افزایش پیدا کند.

رشته مهندسی اکتشاف نفت:

با تدریس دروس مختلف دالنشجویان را به متخصصانی که در زمینه مطالعات زمین شناسی ، ژئوفیزیکی، ژئوشیمیائی اکتشاف نفت  و امکان سنجی ازدیاد برداشت از مخازن دارای مهارت علمی هستند تبدیل میکند. این رشته نیز درهر سه مقطع دانشگاهی تدریس میشود.

رشته مهندسی حفاری نفت:

با تدریس دروس مرتبط، دانشی را در رابطه با روش های مدرن و جدید نحوه ی استخراج از منابع نفتی به دانشجویان ارائه میدهند.


رشته های فوق الذکر با ویزای تحصیلی نروژ در دانشگاه های این کشور نسبت به سایر رشته ها پرطرفدار تر و سرآمد تر میباشند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی