فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

آشنایی با نظام آموزشی اسپانیا

کشور اسپانیا کشوری پهناور در جنوب غربی اروپا است . پایتخت این کشور شهر مادرید می باشد. اطراف این کشور را اب احاطه کرده است. چرا که این کشور از جنوب و شرق توسط دریای زیبای مدیترانه و از جنوب غرب و غرب توسط اقیانوس اطلس احاطه می شود. همسایگان این کشور،کشور پرتغال از ناحیه ی غربی،کشور فرانسه از شمال و همسایه ی جنوبی ان اندورا است. مساحت کشور اسپانیا 504782 کیلومتر مربع است. 

تاریخچه ی سیاسی

کشور اسپانیا در جنگ جهانی اول که در ان زمان تنش های زیادی بر جهان حاکم بود کشور اسپانیا بی طرف بود. کشور اسپانیا در قرون وسطی تحت تسلط ژرمن ها در امد و پس از ان توسط مسلمانان به طور کامل فتح شد در سال1492 کشور اسپانیا از تسلط مسلمانان خارج شد که این اتفاق با کشف قاره ی امریکا همراه شد. 

حکومتی که امروزه در کشور اسپانیا حاکم است حکومت مشروطه سلطنتی می باشد. پادشاه این کشور فردی به نام خوان کارلوس است . اسپانیا نیز دارای ایالت های جدا گانه است که این ایالات از نظر اموزشی و بهداشتی به صورت خود مختار عمل می کنند. به طور کلی کشور اسپانیا دارای 17 بخش خود مختار و 50 استان است. در این کشور هر شهر تقریبا 5300 نفر جمعیت دارد . پر جمعیت ترین کشور اسپانیا شهر مادرید است که به عنوان پایتخت ان معرفی شد. 

نحوه آموزش در اسپانیا

نظام اموزشی اسپانیا نیز تقریبا همانند تحصیل در آلمان و تحصیل در کانادا است و تحصیلات به سه دسته ی مهد کودک ،پیش دبستانی و ابتدایی،دوران متوسطه که همان دبیرستان است. و دوران دانشگاهی است که فرد جهت ورود به دانشگاه می بایست یک دوره ی یکساله را به عنوان پیش دانشگاهی بگذراند. در مقاطع دانشگاه های اسپانیا و شرایط تحصیل در اسپانیا و تحصیل رایگان در اسپانیا نیز4 مقطع کلی وجود دارد که شامل کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا است. طول مدت هر کدام از این دوره ها متفاوت است. به طوری که مقطع دکترا حدود شامل یک دوره ی 5 ساله و مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله است.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی