فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه ی زندگی در کشور ترکیه با ایران بسیار متفاوت می باشد. حقوق یک شهروند ترک در کشور ترکیه در حدود 2000 تا 10000 لیر می باشد . اما در صورتی که در این کشور شهروند نبوده و یک فرد مهاجرت کرده باشید حقوق شما در حدود 1000 تا 5000 لیر می باشد. با توجه به این حقوق شما باید از هزینه ی زندگی در ترکیه نیز باخبر باشید.

هزینه پوشاک

اولین هزینه این که برای تحصیل در ترکیه و در دانشگاه های ترکیه به ان اشاره می شود هزینه ی پوشاک در ترکیه می باشد. هزینه ی پوشاک در کشور ترکیه بسیار ارزان تر از کشور ایران می باشد به طور مثال برای تهیه ی یک شلوار معمولی در کشور ترکیه شما مبلغ 20 هزار تومان باید پرداخت نمایید و برای خرید یک شلوار برند این هزینه به 60000 تومان افزایش می یابد.

هزینه مسکن

هزینه ی خرید و اجاره خانه در کشور ترکیه نسبت به هزینه تحصیل در ترکیه و تحصیل رایگان در ترکیه بسیار پایین می باشد. به این صورت که شما برای خرید یک خانه ی اروپایی و بسیار شیک با تمامی امکانات در کشور ترکیه تنها مبلغ 5 میلیون تومان می بایست هزینه کنید. همچنین برای رهن یک خانه شما تنها مبلغی بین 1 تا 3 میلیون تومان باید پرداخت نمایید.

هزینه حمل و نقل و خوراک در ترکیه

هزینه ی حمل و نقل اما نسبت به کشور ایران کمی گران است اما می توانید برای رفت و امد خود از  وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید. 

هزینه ی گوشت قرمز در کشور ترکیه در حدود 30000 تومان و گوشت مرغ در حدود 10000 تومان می باشد. به طور کلی هزینه های خوراک در کشور ترکیه اندکی گران تر از ایران می باشد. 

5.هزینه های مربوط به درمان در کشور ترکیه بالا است اما در صورت داشتن بیمه می توانید با هزینه های کمتری درمان کنید. اما در صورت نداشتن دفترچه بیمه ممکن است برای یک معاینه ب معمولی در حدود 150 هزار تومان هزینه کنید. 

به طور کلی هزینه ی زندگی یک فرد در شهر استانبول در حدود 1000 تا 1500 لیر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
  • ۹۶/۱۲/۲۰
  • ata sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی