فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

نظام اموزشی مجارستان

طبق نظام اموزشی کشور مجارستان مکودکان از 6 سالگی در این کشور وارد مدرسه می شوند. تحصیلات در دوره های قبل از پیش دانشگاهی همانند تحصیل در لهستان به صورت دو دوره ی 4 ساله می باشد. دوره های متوسطه ی دبیرستان نیز در دو نوع مدرسه برگزار می شود. این دو نوع شامل مدرسه های معمولی و مدارس اموزش حرفه ای است. این دو نوع مدارس نیز به چند زیر شاخه تقسیم می شوند. این مدارس شامل دوره های 4 تا 6 ساله می باشد. 

تحصیلات دانشگاهی در کشور مجارستان

نظام اموزش عالی در این کشور همانند تحصیل در مجارستان از طریق تحصیل در دانشگاه ها و کالج ها امکان پذیر می باشد به این منظور که دارای نظامی دو گانه می باشد. بعضی از این کالج ها و دانشگاه ها به یک دیگر مربوط بوده و کالج های مرتبط دروسی در سطح دروس دانشگاهی ارائه می دهند. در صورتی که افراد قصد ادامه تحصیل در کالج ها را داشته باشند موظف به گذراندن دوره های 3 تا 4 ساله می باشند. در صورتی که ادامه تحصیل افراد  در دانشگاه ها باشد طول مدت تحصیلی افراد 4 تا 5 سال به طول می انجامد. اگر رشته ی فرد پزشکی باشد این دوره ها 6 ساله می باشد.

تحصیلات دانشگاهی در مجارستان

تحصیلات دانشگاهی همانند تحصیل در هلند به طور کلی 4 تا 6 سال به طول می انجامد. مدرک اولیه ای که فرد از دانشگاه های این کشور دریافت می نماید مستر نامیده می شود. دوره ی بعدی شامل مقطع تخصصی دانشگاهی می باشد که 1 تا 3 سال به طول می انجامد و فرد پس از گذراندن این دوره با موفقیت وارد دوره ی Graduate studiers می شود که شامل دو دوره ی 1 تا3 ساله می باشد. دوره ی اول شامل دوره عالی تخصصی و دوره ی بعدی به نام Egyetemi  می باشد. دوره ی اخر تحصیلی که شامل گذراند یک دوره ی 3 ساله می باشد دکترا نامیده می شود که در این دوره فرد با ارائه ی پایان نامه موفق به اخذ مدرک تحصیلی می شود. 

  • ۹۶/۱۲/۲۸
  • ata sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی