فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

هنگامی که شما تصمیم به ادامه تحصیل در ایتالیا و یا کشور های خارجی می گیرید می بایست چگونگی اقامت خود در انجا را نیز  در نظر بگیرید و اطلاعاتی را در زمینه ی هزینه ی خوابگاه و یا اجاره خانه کسب کنید و نتیجه گیری کنید که کدام یک برابتان به صرفه تر است. معمولا دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند در خوابگاه های دانشجویی اقامت کنند زیرا از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد. امکانات در این خوابگاه ها شامل بوفه،کتابخانه،دستگاه سرو مواد غذایی،اتاق کامپیوتر و.. است.

روش پرداخت هزینه خوابگاه ها در ایتالیا

هزینه های این خوابگاه ها به دو صورت پرداخته می شود که افرادی که دارای بورسیه ی تحصیلی هستند به یک صورت و افراد بدون بورسیه به یک صورت دیگر می باشد. دانشجویان دارای بورسیه در طول یک ماه 150 تا250 یورو است و ان دسته از دانشجویانی که فاقد بورسیه ی تحصیلی ایتالیا هستند 300تا450 یورو در ماه است این هزینه مربوط به اتاق های تک نفره می باشد یعنی هر چه تعداد نفرات بالاتر برود هزینه متقابلا بیشتر می شود. چنانچه فرد قصد تحصیل در دانشگاه های  ایتالیا به صورت خصوصی را داشته باشد علاوه بر هزینه ی شهریه در دانشگاه می بایست هزینه ی بیشتری را در طول اقامت در خوابگاه نسبت به خوابگاه های دولتی پرداخت کنند . این هزینه بین 250 تا350 یورو برای اتاق های تک و350 تا500 یورو برای اتاق های دو تخته در ماه است.

هزینه ی اجاره خانه در ایتالیا

اگر فردی نخواهد از خوابگاه های دانشجویی استفاده کند می تواند با توجه به شرایط تحصیل در ایتالیا و هزینه تحصیل در ایتالیا و با در دست داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا به تحصیل رایگان در ایتالیا بپردازد در داخل شهری که دانشگاه در ان قرار دارد به منظور سهولت در رفت و امد خانه ای اجاره کند که مقدار هزینه ای که فرد باید پرداخت کند. بستگی به شهر دارد. به طور میانگین هزینه ی اجاره خانه ی یک خوبه بین 700 تا1000 یورو می باشد. البته این هزینه برای اجاره خانه در یک شهر گرانی مثل میلان است و اگر شما قصد اجاره در شهر های ارزان را داشته باشید ارزان تر می باشد.
برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200
  • ۹۶/۱۲/۲۸
  • ata sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی