فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم و لیسانس

دانش آموزان زیادی از کشور های مختلف بعد از پایان دوره ی متوسطه و اخذ مدرک این تحصیلات، به دلیل سیستم به روز و قوی مراکز آموزش عالی ترکیه و همچنین کیفیت بالای زندگی و تحصیل در این کشور و موارد بسیاری از این قبیل، عزم رفتن به این کشور را کرده و نیز خواهان ادامه ی تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم  میشوند. 

ادامه ی تحصیلات در ترکیه

دانشجویان ایرانی که ایران را ترک کرده و مقصد ترکیه را برای ادامه ی تحصیلات دانشگاهی انتخاب میکنند ،نسبت به دانشجویان کشورهای دیگر از مزایایی مانند نزدیکی بعد مسافت، اشتراک فرهنگی بالا، نزدیک بودن هزینه های زندگی و ... نیز همراه با تحصیل ، برخوردار میشوند.

یکی از شروط قبولی در دانشگاه های کشور ترکیه برای افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم را دارند، علاوه بر داشتن این مدرک، کسب نمره ی قبولی در آزمون های ورودی مختص به هر دانشگاه میباشد.

طول دوره ی تحصیل در ترکیه

طول دوره ی تحصیل در دانشگاه های ترکیه در مقطع کارشناسی 4 سال است. اما دانشجویان رشته های پزشکی به مدت 6 سال در حال تحصیل خواهند بود.

دانشجویان متقاضی تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس ، اگر بخواهند در دانشگاهی خاص ادامه ی تحصیل بدهند بایستی در آزمون ورودی همان دانشگاه شرکت کنند . چرا که پذیرش در دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور از طریق آزمون سراسری نبوده و هر دانشگاه به صورت جداگانه امتحان مخصوصی را برگزار میکند.

لیسانس در ترکیه

دانشجویانی که برای تحصیل رایگان در ترکیه با مدرک لیسانس، اقدام میکنند و در آزمون ورودی دانشگاه ها برای دوره ی کارشناسی ارشد، نمره ی قبولی را کسب کرده و مشغول به تحصیل میشوند . الزاما نیمی از دوره ی تحصیلی را صرف  گذراندن حدود 20 تا 30 واحد درسی میکنند و نیم دیگر این مدت را برای پرداختن به  بحث تحقیق و تحویل پایان نامه اختصاص می دهند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر  با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی