فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

آشنایی با جغرافیای سیاسی-اجتماعی و آموزشی اسلوونی

اسلوونی کشوری واقع در جنوب اروپای مرکزی است که شهر لیوبلیانا به عنوان پایتخت و همچنین بزرگترین شهر آن محسوب میشود.آب و هوای کشور معتدل بوده و دارای همسایگی از شمال با اتریش، از جنوب با کرواسی و از غرب با ایتالیا و از شرق با مجارستان میباشد.

در طی این مطلب به ارائه مطالبی جهت آشنایی با جغرافیای سیاسی-اجتماعی و آموزشی اسلوونی میپردازیم.

کشور اسلوونی عضو پیمان نظامی ناتو و اتحادیه ی اروپاست که اداره ی دولت در این کشور به دست نخست وزیر بوده و نمایندگان آنها برای مدت 4 سال انتخاب میشوند. احزاب مختلفی مانند حزب مردم، حزب اسلوونی جدید ،حزب دموکرات اسلوونی، حزی ملی اسلوونی و سوسیال دموکرات و ... در حال انجام فعالیت های سیاسی در این کشور هستند.

قانون اساسی اسلوونی

 بالاترین قدرت قضایی کشور در دست دادگاه قانون اساسی اسلوونی بوده که از 9 قاضی که به وسیله ی مجلس شورای ملی انتخالب میشوند. قرار گرفته است. مجموعه ی این اطلاعات ، مارا به سمت آشنایی با جغرافیای سیاسی اسلوونی ، سوق خواهد داد.

مردم اسلوونی از تبار اسلاوها هستند و زبان رسمی آنها اسلوونیایی میباشد . جمعیت کشور در حدود دو میلیون و شصت هزار نفر میباشد که بنا به دلیل مهاجرت جوانان به سایر کشورها و کم بودن میزان تولد ،روند افزایش جمعیتی آن  رشد منفی دارد.

مردم اسلوونی

بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند و بقیه ی افراد یا دارای ادیان دیگر بوده و یا کلا دین خاصی ندارند. این گروه حدود 38 تا 39 درصد جمعیت کشور اسلوونی را تشکیل داده اند. همچنین مبادلات اقتصادی در کشور با واحد پول یورو صورت میگیرد. مجموعه ی این عوامل، زیر شاخه ای برای بحث آشنایی با جغرافیای اجتماعی در اسلوونی هستند.

آموزش در اسلوونی

جغرافیای آموزشی اسلوونی مجموعه ای از اتفاقات آموزشی کشور را در برمیگیرد . در توضیحی کلی ، تحصیلات در اسلوونی  طی دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی صورت میگیرد که استارت شروع آن از سن 6 سالگی میباشد. آموزش عالی کشور در طی دوره های مختلف ارائه میشود که این آموزش ها در یکی از 4 دانشگاه کشور با داشتن 37 دانشکده و 10 موسسه آموزش عالی تک و یا 3 اکادمی هنر صورت خواهد گرفت.

چنانچه افراد مایل به ورود به دانشگاه های اسلوونی نباشند میتوانند بعد از گرفتن دیپلم، به مدت دو سال در کالج های آمورزش عالی غیر دانشگاهی درس خوانده و در پایان، با ارائه دادن پایان نامه و دفاع از آن، مدرک تحصیلی این دوره را اخذ کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی