فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

آشنایی با جغرافیای سیاسی-اجتماعی و آموزشی ایتالیا

ایتالیا کشوری توسعه یافته در جنوب قاره ی اروپاست که شهر رم پایتخت آن بوده و با داشتن آب و هوایی معتدل پنجمین کشور پرجمعیت در این قاره به شمار می آید. این کشور دو کشور واتیکان و سان مارینو را در دل خود دارد که کشورهایی بسیار کوچک میباشند. و تکه ای از خاک ایتالیا در کشور سوییس قرار کرفته که با نام کامبیونه دیتالیا شناخته میشود.

 در ادامه مقاله مطالب آشنایی با جغرافیای سیاسی-اجتماعی و آموزشی ایتالیا به تفکیک آورده شده اند

آشنایی با جغرافیالی سیاسی ایتالیا:

دو مجلس نمایندگان و سنا در این کشور فعالیت سیاسی دارند و رییس جمهور را برای دوره های 7 ساله انتخاب میکنند. احزاب گوناکونی از جمله حزب رادیکال، لیبرال، جمهوری خواه، مردم، سوسیالیستو سوسیال دموکرات و ... در این کشور در حالب انجام فعالیت میباشند. ایتالیا درز سازمان ملل متحد، جامعه ی اروپا، پیمان نظامی ناتو، گروه 7، کنفرانس امنیت  و همکاری در اروپا، شواری اوپا،اتحادیه اروپا ربی وسازمان همکاری اقتصادی و توسعه عضویت دارد.

آشنایی با جغرافیای اجتماعی در ایتالیا:

زبان رسمی در این کشور، ایتالیایی است و انواع دیگری از زبان ها مانند لیگوری، اومواردی، ونیزی و ناپلی در کنار این زبان رسمی ، در کشور مورد استفاده قرار میگیرد.

گروه های نژادی متنوعی از قبیل آلمانی ، اسلاو تبار و فرانسوی  نیز جزو گروه های جمعیتی این کشور محسوب میشوند.

اکثر مردم پیرو مسیحیت کاتولیک هستند ولی تعدادی مسلمان ،یهودی و پروتستان هم به عنوان لقلیت های مذهبی، در این کشور زندگی میکنند. مردم با واحد پول یورو در این کشور، مبادلات اقتصادی خود را انجام میدهند.

آشنایی با نظام آموزشی ایتالیا:

میزان باسوادی در این کشور حدودا 97 درصد میباشد . شروع سن تحصیلات در ایتالیا به صورت اجباری کشور از 6 سالگی است که تا 14 سالگی هم طول میکشد. ایتالیا در مجموع با احتساب دانشگاه های ایتالیا و دو پلی تکنیک هم رده با دانشگاه، دارای 59 واحد آموزش عالی در کشور میباشد که رشته های متنوعی را در مقاطع مختلف تحصیلی تا پایان دوره ی دکترا، به دانشجویان ارائه میکنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی