فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

رتبه بندی دانشگاه های قبرس

کشور قبرس به دو کشور قبرس شمالی و جنوبی تقسیم میشود دارای موسسات و دانشگاه های معتبری در هر کدام از این کشور هاست که تحصیل در آنها برای برخی از دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، جلب توجه کرده است. ولی به طور کلی سطح علمی دانشگاه های قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی بالاتر می باشد.

قبل از هرتوضیحی در ابتدا برای آشنایی با همه ی دانشگاه های قبرس، اسامی مراکز آنها را به تفکیک بیان میکنیم.

دانشگاه های قبرس شمالی:

دانشگاه گیرنه،دانشگاه  مدیترانه ی شرقی،دانشگاه  لفکه ، دانشگاه شرق نزدیک ، دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه های قبرس جنوبی:

دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه دولتی قبرس و دانشگاه اروپایی قبرس 

حال مجموعا  به توضیح در مورد دانشگاه های هردو کشور که در رتبه بندی های مختلف علمی جایگاه هایی را بدست آورده اند میپردازیم .

دانشگاه گیرنه:

در این دانشگاه به هردو مقوله ی آموزش و حرفه آموزی دانشجویان اهمیت ویژه داده میشود . در رتبه‌بندی eduniversal  این دانشگاه  بعنوان یکی از 100 واحد آموزش عالی دانشگاهی برتر مطرح شده است.

دانشگاه مدیترانه شرقی:

این دانشگاه با در بر گرفتن تعداد 20000 دانشجو از 106 نقطه ی مختلف دنیا از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت  ایران و نیز در سطح کشور های اروپایی دارای اعتبار بسیاری است و در وب سایت webometrics جزو 500 دانشگاه برتر در سطح دانشگاه های  دنیا شناخته شده است. این دانشگاه دارای سه ستاره از سازمان QS میباشد.(مجموع ستاره های این رده بندی 5 ستاره میباشد) 

دانشگاه نیکوزیکا:

این دانشگاه بادارا بودن 1100 دانشجو از 72 کشور دنیا در رده بندی دانشگاه U_Multirank  در صدر جدول این رتبه بندی از لحاظ تدریس، یادگیری و همچنین تعامل بین المللی قرار دارد.

در بیان یک کلیت درمورد دانشگاه های قبرس باید به این نکته اشاره نمود که تمام دانشگاه ها از لحاظ سطح علمی مجموعا در موقعیت های خوبی در سطح دنیا  قرار دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی