فیزیکدان شو

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در قبرس

علی رغم اینکه تعدادی از دانشجویان هر ساله کشور خود را به سمت کشور های قبرس شمالی و قبرس جنوبی بنا به دلایل مختلف از جمله شرایط تحصیل در قبرس و تحصیل رایگان در قبرس و ویزای تحصیلی قبرس و  ادامه تحصیل در قبرس ترک میکنند .و بعضا نام دانشجویان ایرانی هم در فهرست دانشجویان بین المللی پذیرش شده ی آنها دیده میشود. دانشجویان باید به این نکته توجه کنند که چنانچه مدارک خود را از موسسات آموزش عالی و یا حتی دانشگاه های قبرس بگیرند که در زمره ی فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در قبرس ، نباشد، در صورت بازگشت به کشور ایران مدارک آنها مورد ارزشیابی توسط اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم قرار نگرفته و از نظر مراکز علمی و دولتی ایران، فاقد اعتبار شناخته میشوند.

کدام دانشگاه ها مورد تایید هستند؟

احتمالا در این جا این سوال پیش می آید که کدام دانشگاه ها در دسته ی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در قبرس قرار میگیرند؟در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طبق آخرین فهرست منتشر شده توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ایران در رابطه با مدارک دانشگاه های خارجی، فقط نام یک دانشگاه از مجموع دانشگاه های کشورهای قبرس شمالی و جنوبی در این لیست وجود دارد.

دانشگاه مدیترانه ی شرقی

تنها دانشگاه مورد تایید وزارت علوم در قبرس میباشد کهمدرک تمام مقاطع تحصیلی  آن مور پذیرش بوده که آن هم در گروه متوسط دانشگا ها قرار میگیرد.

 لازم است بدانیم که عنوان شدن نام این دانشگاه در لیست فوق به معنای اعتبارمدرک صادر شده ی این مرکز، در تمام رشته ها برای دانشجویان ایرانی نمی باشد. چرا که وزارت علوم تنها مدرک رشته ی داروسازی این دانشگاه را مورد تایید و قابل ارزشیابی در این وزارتخانه میداند.

اعتبار مدرک دانشگاه شرق نزدیک

البته مدرک دانشگاه شرق نزدیک واقع در قبرس شمالی نیز صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد در شمار مدرک دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در قبرس قرار میگیرد.

از آنجایی که لیست های ارائه شده توسط وزارت ،هر ساله مورد بازبینی و تغییر قرار میگیرد لذا ممکن است که در سال های آتی،مدارک دیگر دانشگاه ها توسط وزارت علوم در ایران به رسمیت شناخته شده و مورد ارزشیابی قرار بگیرند و دانشجویان مهاجر به این کشور با تنوع انتخاب بیشتری روبه رو شوند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ی تحصیل در خارج از کشور به وبسایت لگال اپلای مراجعه فرمایید
021-88288200

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی